mandag den 12. maj 2008

Ny hund

Vi havde længe snakket frem og tilbage om at få hund nr 2, og var egentlig blevet enige om, at det skulle vente 1 år endnu. Så ville Paya være 2 år og mere moden. MEN MEN MEN - så ringede Pia og sagde at hun havde én hvalp vi kunne få.

Vi havde ugen forinden - da hvalpene var 7 uger været nede og se dem, og de var/er bare SÅ dejlige.

Da Pia og jeg snakker sammen- ugen efter - bliver vi enige om, at hun skal skrive en sms til mig, når hanhunde ejeren havde valgt den tæve han ville ha´. Kl. 13.30 ca fik jeg så flg. sms

Kom og hent hund

Jeg måtte dog lige skrive tilbage, at jeg lige skulle i bad først, da jeg knoklede ude i haven. Efter endt bad, var Jan i mellemtiden kommet hjem fra arbejde og vi aftalte, at jeg kørte til Middelfart, hvor vores bedste venner bor og hentede Solveig, der skulle sidde med guldklumpen på hjemturen.

Uha hvor var turen dog lang og uheldigvis var der tonsvis af trafik, men vi nåede ned til Pia og alle hendes skovtrolde.

Vi blev enige om at lillepigen skulle hedde Coco Chanell, men kaldenavnet kun Coco.

Efter en del snak og nussen og kælen med de forskellige hunde, tog vi vores lille hvalp og kørte mod Fyn igen. Solveig var meget stolt over, at skulle være plejemor på hjemturen.

Vel hjemme kom vores anden hund Paya ud og var meget interreseret i Coco. Jubii en legekammerat, Paya blev glad og har indtil nu faktisk kun sat Coco på plads én gang, og det var i forbindelse med noget vanddrikkeri.

Vi er ikke i tvivl om at vi har gjort det rigtige, når vi ser hvor glad Paya er for Coco. Vi ved godt at der kan komme nogle afklaringsproblemer med rangorden, eftersom de 2 hunde jo ligger tæt på hinanden i alder ( 10 mdrs forskel), men det tager vi når det kommer. Vi er da heldigvis temmelig erfarne hundeejere.

Jan er gammel erfaren hundefører i DCH og jeg er træner og dommer ligeledes i DCH.

Ingen kommentarer: