mandag den 31. august 2009

DANMARKSMESTER

Uha vi har haft en travl weekend - os alle sammen.

Lørdag var mor Aya og Pia til DM i Rally-lydighed i Sabro og jeg var da selvfølgelig med. Aya var udtaget i ekspert-klassen. Det var simpelthen vildt spændende, hvordan det nu ville gå. Pia er jo ikke den store træner, så sammenlagt ½ time i løbet af ugen, var hvad hun trænede optil DM´et.

Nå første gennemgang - det gik bare kanon godt. Så blev alle deltagerne, som skulle videre i finalen råbt op - og endelig som det sidste navn, blev min mor og Pia nævnt. Nu fik Pia det først rigtig dårligt - uha hvor var der mange sommerfugle.

Ærespladsen blev indtaget som det første, og selvfølgelig skulle der komme én af de der små forbistrede insekter flyvende - en bi/hveps. Aya er panisk, ja faktisk mere end det, for bier og hvepse, så Pia kæmpede en brag kamp, for at fastholde Aya i dækken. Det lykkedes men havde hun rejst sig inden de 2½ minut var gået eller efter??

Banegennemgangen gik ikke så godt som første gennemgang, da Pia måtte bruge en ekstra kommando i den ene øvelse. Nu måtte vi bare vente og se. Pia snakkede konstant om den bi og om Aya nu også havde ligget den fulde tid, før hun rejste sig.
Ved præmieoverrækkelsen kom så chokket - Aya og Pia blev DANMARKSMESTRE i Rally lydighed i ekspert klassen med samlet point på 98,5 point.

Er det sejt, eller hva´ - min mor, min opdrætter - ja idet hele taget en Groenendael som den første Danmarksmester nogensinde i Rally lydighed og så i ekspertklassen.
Nr 2 blev forøvrigt vores dyrlæge og hendes Schæfer Bogey.
Jeg var jo som sagt også med, og Pia tog mig med under indmarchen. Her spillede Århus pigegarde og føj for en larm. Det kunne jeg absolut og slet og heller ikke lide, men heldigvis havde jeg lige fået mig en ny kæreste. Renault hedder han og han er en lækker Malinois han.

Ingen kommentarer: