søndag den 25. oktober 2009

Rally prøve og adfærdstest af Paya

Ja så har jeg igen været til Rallyprøve. Uha uha - det går altså ikke særlig godt med mig. Jeg har meget svært ved at holde koncentrationen hele tiden og lader mig hurtig forstyrre af alt uden for ringen.

Pia valgte denne gang at stoppe ca halvvejs, da jeg simpelthen nægtede at lave en øvelse. Jeg skulle ikke trækkes igennem en hel bane, ligesom sidste gang i Årslev, da det jo ikke er sjovt for mig, når jeg først slår hjernen fra. Kanon hundefører kan man jo kun sige, ikk?

Mor snakkede med flere, der også har Belgiske hyrdehunde og et par fra Sjælland, havde faktisk samme problem med én af deres hunde, de overvejede kraftigt at finde en anden familie til hunden. Denne hund er altså også 6 år. Jeg håber, at min hjerne "sætter sig rigtig på plads" én gang - så jeg kan ignorere hvad der foregår omkring mig.

Adfærdstest

Søster Paya har i dag været til en afdærdstest - dvs. hun skulle bruges som hund til et kursus for adfærdskonsulenter.

Vi var meget spændt på det, da hun jo til tider er lidt af en kylling; men det gik over alt forventning. Hun reagerede kanon flot i alle øvelserne og underviseren roste Paya meget. Hun havde et meget sundt reaktionsmønster. Hvor er det dejligt at få og vide.

1 kommentar:

Pia sagde ...

Hun er alligevel min lille Coco, også selv om hjernen sommetider blæser væk :-)